JA,VI KAN !

Hverdagsbalanse - Sunnhet - Velvære - Innsikt - Planlegge - Selvledelse - Valg - Mental trening - Energi - Motivasjon - Matvaner - Lev bedre - Inspirasjon - Ta ansvar - Mestring - Naturlig mat - Endringsprosesser - Tenke nytt - Bevisstgjøring - Ønske - Vilje - Handling - Mat som medisin - Suksess - Stolthet - Glede - Alternativer...................

tirsdag 25. mars 2014

SnabbisForm

Hva skal vi med ferdigmat når vi kan tilberede superkjappe retter med skikkelige råvarer ?

Formretter er ofte redningen etter en lang arbeidsdag.Det er ikke da jeg går igang med en gastronomisk middags- bufe,som krever både tid og engasjement.   
Jeg er tilhenger av å bruke rester fremfor å kaste.Det handler både om økonomi, og det å være en bevisst forbruker.Planeten vår drukner snart i søppel! 
I hverdagen har jeg som prinsipp at middagsmaten skal bære preg av sunne ingredienser.Målsetningen er først og fremst å forebygge sykdommer,og således holde meg sunn og frisk.Samtidig ønsker jeg en stabil vekt - trivselsvekt.
Trivsel og velvære betyr alt; Viktige bidraggivere for å opprettholde et godt humør.  


SNABBISFORM

Rester fra kylling,svin eller annet kjøtt som skjæres opp i strimler.
Hell over litt god olje, eller bruk smør så ikke kjøttet blir tørt.
Røde grytebønner.De er stappfulle av næring-godt med proteiner + fiber.
Brokkolibuketter
Fintkuttet chili, eller krydder.
Osterester på toppen.
Inn ovnen  - retten er klar når osten har smeltet.

Tid 15 minutter.
Du får mer kontroll over din egen helse når du vet hva du spiser...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar