JA,VI KAN !

Hverdagsbalanse - Sunnhet - Velvære - Innsikt - Planlegge - Selvledelse - Valg - Mental trening - Energi - Motivasjon - Matvaner - Lev bedre - Inspirasjon - Ta ansvar - Mestring - Naturlig mat - Endringsprosesser - Tenke nytt - Bevisstgjøring - Ønske - Vilje - Handling - Mat som medisin - Suksess - Stolthet - Glede - Alternativer...................

mandag 2. februar 2015

Landkylling fra Stange


Å tilberede en hel landkylling krever ikke mer tid eller "kokkekunst", enn hva du har lyst og vilje til.
"Tryll" fram en nydelig mandags-middag som gir ettermiddagen din et gigantisk løft.
Jeg stekte kyllingen i en ildfast form med 5-6 hele hvitløk, som jeg delte i to.
Finhakket en stor rød chili. En halv squash skjært i terninger. 
Spander noen rause "dråper" med god olivenolje + kyllingkrydder med urter....og vips rett inn i stekeovnen. 
Jeg hadde liggende en "klar" avokado som var greit å få brukt opp. Istedenfor ris brukte jeg quinoa. Den gode sjyen som ble, brukte jeg rikelig med over quinoaen,  

Økologisk kylling og grønnsaker er "Clean food" som  smaker godt. Husk at en daglig dose med hvitløk og chili er medisin ....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar